SSブログ

NHK杯終了にあたり(たぶんその2) [仙台でのフィギュアイベント]

今日は久々に完全休日となりましたえっくすです。
約1ヶ月半、公私ともに多忙で休日も忙しかったのですが、NHK杯に向けてのテンションだけで
乗り切ったような感じです。

さて、観戦記といきましょう。
実は私はペアの競技会を見るのは初めてだったのですが、やはりライブは迫力が違いました。
SPの時はRSだったのでリフトの迫力は凄まじかった・・・
結果はサフチェンコ&ショルコビーの貫禄勝ちでしたね。
でも昔に比べて、ペアのフリーはつまらなくなってしまいました。
とんでもないことをやるペアがいなくてみんな同じに見えてしまいますね。
もちろん細かい違いはわかりますけど・・・

アイスダンスはデロベル&シェーンフェルダーが逃げ切りの結果になりましたが、
コンパルソリダンスでのリードが大きすぎたのが要因でしょう。
コンパルソリダンスの6分間練習のときは、この二人リンクの両側を離れて流しているので
あら?喧嘩?と思いましたが、これがスタイルなのかな?オリビエのコスチュームは・・・
サラリーマン?縦縞のスーツでした。
彼らへのバナーで「祝 三十路突入」には笑いました。でも30歳を越えてまだ現役で
トップクラスのアイスダンスカップルは大いに賞賛すべきことです。
ODとFDでトップだったテッサ・バーチュ&スコット・モイアは久々にダンスらしい
しっとりした内容で魅せてくれました。アクロバット過ぎるのもどうかな?
チームJAPANのリード組はフリーダンスでの追い上げで今後に楽しみを残してくれました。
全日本でまた見られることと思います。

(つづく)


nice!(0)  コメント(4)  トラックバック(0) 
共通テーマ:アート

nice! 0

コメント 4

shoe inserts height

I truly appreciate this post. I’ve been looking everywhere for this! This is really a wonderful piece of information.
by shoe inserts height (2013-08-19 05:24) 

height increase insoles

Some really superb articles on this website, appreciate it for contribution. “My salad days, When I was green in judgment.” by William Shakespeare.
by height increase insoles (2013-08-21 08:46) 

Addison

Does your blog have a contact page? I’m having a tough time locating it but, I’d like to shoot you an e-mail. I’ve got some ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it expand over time.
Addison http://semuru979.typepad.com/blog/2011/09/learning-about-bras-for-women.html
by Addison (2013-09-06 17:30) 

bailey button ugg boots sale

Also, a great thing to do (if you want to play this game until Mato finishes his translation) is to combine all three patches of Mother 1+2. You get the RPGOne M1 side, the GBAZone font and dialogue translations, and Mato’s enemy and item translations. However, there is a glitch that occurs if you do this.
bailey button ugg boots sale http://www.ccontact.co.uk/ugg-bailey-button-5803-boots-jester-red-sale-608.html
by bailey button ugg boots sale (2013-09-08 07:39) 

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。