SSブログ

震災後25日目 [つれづれ]

コメントいただいた皆様、ありがとうございます。

私も家族も無事で、自宅も多少の被害はありましたが、大丈夫です。

自室がいまだに片付きませんために携帯からアップします。

地震発生時、私は職場にいました。
超耐震の建物でしたので大丈夫てしたが、あまりにも長い揺れで机の下で震えていました。揺れが収まった時は腰が抜けてやっと歩いていました。

帰宅すると、自室の本棚が倒れ、テレビは無事でしたが録画済みのディスクが散乱。

自室にいたらと生きた心地がしませんでした。

5分に一度やって来る余震、暗い部屋で不安な夜を過ごし、翌々日にテレビを見たら沿岸の映像にまた震えて来ました。

余震もしばらく続くと思いますが、皆様もくれぐれも気をつけてお過ごしください。

食料も多少は不自由ながらもなんとかなっています。
昨日はやっとガソリン満タンできました。

普通に暮らせることがどれだけありがたいか、よくわかりました。

コメント下さったじょーおさん、pakuさん、ddさん、dotaさん、その他の私を気遣って下さった皆様、個々にコメントをお返しできないことをご容赦ください。
自粛蔓延しているようですが、復興なるまで日本を支えるのは被災していない皆さんです。
仕事も遊びも不謹慎と思わず今まで以上に派手にお願いします。
そして不謹慎と思う代わりに大きな余震がないことを、避難所にいる人が早く安心して暮らせることを宗教や心情を越えて祈ってください。

私の今の目標は世界選手権までに自室を復旧させること。

楽しい騒ぎを日本中でおこしましょう。
nice!(1)  コメント(8)  トラックバック(0) 
共通テーマ:日記・雑感

nice! 1

コメント 8

あぴい

まだまだ大変な日々をお過ごしでしょう。
震災のあと休講だったレッスンへ今日行ったのですが・・
先生の息子さん家族が仙台在住でした。
また生徒さんの一人はお姉さん一家が福島のまさに原発のすぐ側在住だったったため埼玉の妹さんの所へ避難して来ているとのこと。
みなさん命に危険はなかったとはいえ、震災にあわれた方のご家族のつらそうな様子を見て、その現実を身近で感じている方は本当に大変なのだなと実感しました
今年の春はまだまだ寒いですよね。
どうかお体に気をつけてお過ごし下さい。

by あぴい (2011-04-05 00:08) 

height increasing insoles

Howdy, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam remarks? If so how do you prevent it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it’s driving me crazy so any support is very much appreciated.
by height increasing insoles (2013-08-23 07:04) 

heel lifts for women

I’m curious to find out what blog system you have been utilizing? I’m experiencing some minor security problems with my latest blog and I’d like to find something more risk-free. Do you have any suggestions?
heel lifts for women http://thebestshoelifts.jigsy.com/tags/entries/heel-lift/
by heel lifts for women (2013-08-28 08:24) 

Sofia

The very next time I read a blog, Hopefully it doesn’t disappoint me just as much as this particular one. I mean, Yes, it was my choice to read through, nonetheless I actually believed you would probably have something useful to talk about. All I hear is a bunch of crying about something that you could fix if you weren’t too busy searching for attention.
Sofia http://tallerthanb4.blinkweb.com/1/2013/07/shoe-lifts-will-be-healthier-than-leg-lengthening-surgical-treatment-31ba2/
by Sofia (2013-08-28 11:58) 

Ellie

I’m not against the agree with the items you suggested.
Ellie http://www.blurty.com/talkpost.bml?journal=kline2541&itemid=334
by Ellie (2013-08-31 20:27) 

Aria

You really allow it to become seem to be simple with an example may be presentation however I have this topic internet marketing really an element i believe A free of charge certainly not understand. It looks like it’s too complicated and also incredibly broad for me. I ‘m excited for your post, I most certainly attempt to assist have the particular belief through the usb ports!
Aria http://shoeliftsformen.soup.io
by Aria (2013-09-03 09:54) 

Aubree

Hi, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam feedback? If so how do you stop it, any plugin or anything you can suggest? I get so much lately it’s driving me crazy so any assistance is very much appreciated.
Aubree http://maxheight.buzznet.com/user/journal/17342433/treating-leg-length-disproportion-heel/
by Aubree (2013-09-03 13:58) 

height increase insoles

This one is an inspiration personally to uncover out rather more related to this subject. I must confess your data extended my sentiments in addition to I am going to proper now take your feed to stay updated on each coming weblog posts you would possibly possibly create. You’re worthy of thanks for a job perfectly achieved!
height increase insoles http://ultimateheellifts.xanga.com/774256076/disadvantage-of-leg-stretching-surgical-operations/
by height increase insoles (2013-09-04 15:00) 

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。